Saturday, January 21, 2012

IPG Perlis Di Hati..

ini adalah karangan bergambar sbb cite dah lame.. so dah x bape ade idea.. sekadar diari utk diri sendiri.. uhuk.. gambar budak skola pakai baju putih, tudung putih kain itam.. serius budak skola sbb baju skola pijam baju skola anak buah yg baru abes form 5.. huhu.. thanx ye munirah.. jimat dah kos baju acik.. nak g dafta dah ni.. tarikh 9 januari 2012..

saya dihantar oleh encik suami a.k.a gaban terchenta.. berdua2 duaan saje.. ain pon x ikut sbb nenek ain skola.. xde sape boleh tlg pegang.. owh.. sy dah mula rindu hero sy tu..


 menginap di hotel arau, singgah sarapan di kedai makan tepi jalan arah ke kangaq.. nasik lemak singgit.. sedap ok nasik lemak die..


menjelang mggu orientasi.. ehek.. bulat plak aku rase.. itu baju sukan yg wajib pakai.. smp la utk kelas skrg pon.. baju sukan wajib same..



 topi wajib pakai.. sentiasa.. dr pg smp malam utk setiap aktiviti.. aku jd pening smp muntah2.. huhu.. mggu orientasi berjalan selama 3 hr saje.. tp jadual adalah sgt full.. smp tepon mak aku pon x sempat.. bace sms pon sambil jalan beratur2 ramai2 cam kat atas tu utk aktiviti.. makan pon kat surau sementara tggu azan.. ptg lps riadah nak ke mgrb tu mmg x penah mandi la.. busuk.. hoho.. tp secara keseluruhan aku suke orientasi kali ni.. sgt ringan.. aktiviti santai walaupon jadual padat.. sukaneka best.. kene marah sket2 jek tu biase la.. tp marah kat org2 tua cam ktorang ni, x masuk ape pon.. dgr jek la org nak marah ye dak.. x yah serabut2.. kena marah pon sbb lambat jek..


ni plak kat surau.. setiap jumaat jam 7.45 pg, seluruh warga IPG yg beragama islam wajib dgr tazkirah.. wajib ye.. x kire anda duduk asrama atau di umah sewa.. teringat zaman di sekolah dulu..


ha.. ni ape plak kesahnye ni.. tetibe gambar tulis hospital.. ok.. ekceli utk intake khas DPLI GSTT ni, 1 dasar telah dilonngarkan iaitu pelajar boleh peknen.. amazing meh.. sebelum2 ni dalam surat tawaran kpli akan ade tulis "tawaran otomatik terbatal sekiranya anda mengandung.." tp ni la rezeki Allah bagi utk kami.. alhamdulillah.. utk intake kami saje.. pasni xde dah..


berbalik pd cite utk gambar di tu, ekceli my dormate (kami dok kat asrama sepanjang mggu orientasi) baru 8 bulan.. tp mybe sbb aktif sgt bergerak, baby pon nak kuar cepat.. alkesah 1 pagi sabtu, aku dah siap mandi & membasuh bagai, dok melepak tgk tv kat bilik tv.. layan cite korea lagi.. tetibe si kama dtg panggil cakap "korang.. camne ni.. kak nas dah kuar air.." jeng.. jeng.. jeng.. air ketuban dah pecah.. depa dah nebes..


tarik napas.. lepas.. puhhh.. aku kene kontrol spy aku pon x gelabah sama.. kat dorm tu yg tggl cume 5 orang.. sume dah kawen.. tp 2 org belum ada anak.. kak nas tu pulak baru anak 1st.. pon xde pengalaman lg.. seb baik ade lg sorang.. kak asma dah ade anak sorang.. tp die plak tgh peknen 4 bulan lbeh.. disebabkan die belum rase ape2 sakit atau contaction, maka aku sgt lega.. kak nas siap tanye boleh x die p mandi sat.. aku pon cakap.. ok.. g mandi dulu.. jgn gelabah2.. belum sakit maknenye belum la nak bersalin lg.. die amik mase lame jgk.. mybe mlm ke.. esok ke..


ok.. kami takde transport.. nak tepon teksi ke.. nk tepon anis ke (x dormate ~ merangkap penghuluwati ms mggu orientasi..tp die dah pindah ke umah sewa).. ok.. tepon anis la senang.. kebetulan die kat surau ade gotong-royong.. kat surau die tanye la adik2 senior sape yg tau jalan ke hospital kangar nk ajak teman jd petujuk jalan.. anis ni pon dah kawen tp belum ade anak lg.. kat surau dh plak deorg jd gelabah bile ade yg tanye nak call ambulan ke.. haha.. amik kau.. mmg depa call betul2..


so x jadi naik ngan anis sbb ambulan dah sampai.. so aku teman kak nas naik ambulan.. siap bunyik wee wee weeww weeewww lagi.. laju beb.. t.light sume langgar.. fes taim aku naik.. anis ngan kak asma folo & tlg bawak brg baby kak nas.. ms tu dlm kul 10.30 pg.. dlm kul 12 camtu baru admit masuk wad.. lame ok proses die.. trus tepon en suami kak nas bgtau & pesan jgn gelabah2.. anak 1st beb.. ms ni aku dah terbayang muke gaban.. hehe.. kak nas ni org kajang.. jauh.. bleh plak sebelum admit tu die tanye aku x boleh ke balik selangor nak besalin kat selangor.. owh.. mesti la x.. dipendekkan cite, ptg tu dlm kul 5.30ptg tlg antakan brg kak nas, kak nas dah nak kena transfer pulak ke hosp alor star sbb dah rase contacrtion yg amat sgt tp baby pra matang.. mlm tu dalam kul 11 baby boy dah selamat keluar dr perut ibu die.. alhamdulillah.. nak jd org utara la tu..



jumaat lepas sebelum balik cuti tahun baru cina, baru lah aku & hosmet pindah ke umah sewa.. syiok dok asrama.. sume dekat.. yg x syok sbb byk nyamuk je.. huhu.. gudbye hostel..

No comments:

Post a Comment