Friday, July 13, 2012

The Udang Lipan..

seminggu sebelum hr pasar malam aku dah terbayang2 udang ni.. kat kg umah mak  mertua slalu masak.. mama pon suka masak gak dulu.. niat pegi pasar malam tujuan utama nk cr udang ni buat lauk.. huhu.. kalah orang mengidam.. sanggup lambat makan sbb lmbt masak sbb nak masak udang ni jgk sbb udang ni jual kat pasar malam kul 6 baru ada..

pastu dah balik apekejadah aku x reti siang udang ni.. seb baik la boleh tepon mama jd puan penasihat.. kalo la skang ni bukan zaman canggih zaman IT, xde tepon, xde intenet, mesti aku g umah jiran sebelah sambil cakap "kak..boleh x tlg ajar saya mcm mana nak siang udang ni.."

huhu.. dgn gigihnya menggunting.. seb baik jugak kat umah ni ade gunting..

berjaya.. hanya gaul garam dan kunyit.. goreng sehingga garing.. sedap.. sedap.. dan sedap.. ok.. tetiba rasa nak beli lagi..

dengan sungguh2 aku hanya makan nasik belaukkan udang ini.. no kuah.. no kicap.. no sayur.. owh.. terliur kembali..

No comments:

Post a Comment