Monday, November 30, 2009

Mari Membuat Kek..

balik dari kenduri semalam, irm suro aku ajar buat kek coklat moist.. aku dah lame x buat kek nih sejak raya bila tah.. kalo x silap aku dah 2 tahun.. dulu kegilaan aku buat kek sampai ke tahap makan kek sampai muntah.. haha.. pastu rase dah pandai, malas nak buat lagi.. orang2 kat umah ni dah jemu makan kek aku yang kadang jadi, kadang x jadi..he..

mari lihat bahan-bahan dan cara membuatnya..
1. 1 ketul butter cup (cairkan..)
2. 5 biji telur & 1 cawan gula (pukul sampai kembang)
3. 1 cawan air + 1 cawan gula + 1 cawan serbuk koko (rebus hingga sebati)
4. 2 cawan tepung gandum
5. 1 cawan susu cair
6. soda berkabonat & esen vanilla

caranya : campurkan semua bahan di atas, dan pukul sampai kembang.. pastu masuk dalam loyang.. kukus selama 1 jam..
dan.. inilah hasilnya..
kek coklat moist.. tp xde topping lagi..



No comments:

Post a Comment