Thursday, April 8, 2010

Camping..

tarikh : 2 - 4 april 2010..
lokasi : FRIM Kepong..
peserta : student SMKDH (PBSM, Puteri Islam & JPA)

aku 1st time masuk kat FRIM nih.. kawasan die besar dan best utk buat macam2 aktiviti.. ramai orang jogging.. camping.. menarik laa..

ni ruang dapur utk memasak.. sangat selesa.. sinki pon ade banyak.. siap sedia penyapu n berus lagi utk bersihkan kawasan dapur nih.. camping nih cikgu2 yg masak utk student.. apesal dulu aku camping masak sendiri..??


ni plak kawasan utk aktiviti.. yg blakang sane tu ruang kemah.. kalo x silap sewa ruang ni 1 mlm RM300.. tp sgt berbaloi sbb tandas & bilik air yg disediakan selesa.. bersih ok.. x perlu tutup idung nak masuk toilet..


jambatan gantung yg perlu dilalui utk sampai ke penginapan cikgu2..


ni la penginapan cikgu.. siap ade lampu & kipas kat dlm nih.. selesa utk 3 orang.. kalo lbeh rase sempit.. bile mlm sgt sejuk dlm nih.. sewa 1 umah RM50 1 malam..


ok.. dah nak mula tugasan memasak.. mcm biase aku mmg suke amik tender basuh pinggan..


dora basuh beras..


budak2 ni yg masak lauk pauk.. owh.. ni bukan budak.. ni cikgu jgk sebenarnye.. yg lelaki tu je student..


ustazah aida masak nasik..


solat jgn tinggal.. see.. ade ruang solat.. mmg selesa kan..


pg tu bdk2 ni ade aktiviti jungle tracking ngan pegawai FRIM.. pastu ptg ade aktiviti explore race plak.. kat sini aktiviti buleh nak buat sendiri atau buleh mintak FRIM sediakan..


owh.. cikgu2 yang sengal..


camping ni lbeh menarik sbb yg pegi sume cikgu2 yg sporting.. sgt best.. kalo suro aku stay seminggu kat sini pon aku sanggup.. haha..


budak2 ni baru lepas kena rendam dalam lumpur.. sgt busuk.. pastu tangan2 deorang ni gatal jek nak pegang2 aku bg aku busuk skali.. huhu..



selamat datang.. dalam ni tempat camping ktorang namenye kem perah..


sengal kan cikgu2 nih..


tgk kawasan belakang tu.. sgt cantik.. hutan yang bersih.. (gaban.. jom camping kat sini.. he..)

No comments:

Post a Comment