Wednesday, December 15, 2010

Selangkah ke Utara ~ Part 1

selangkah ke utara.. singgah sat di negeri perlis.. motif..?? mesti la abiskan duit.. pastu claim kat en suami.. hohoho..

watak tambahan : zahrin (adik ema yg boring2 di asramanya yg terletak di tgh2 hutan lalu mengambil kesempatan bercuti bersama kakak2).. watak utama : aku sbg co-pilot merangkap tuan punye plan merayap cuti2 kali ni.. dora sbg drebar utama sbb die tau sume jalan kat utara..huhu.. sgt syiookkk la.. ema sbg 2nd drebar merangkap tuan punye keta.. dan elly (tiada dalam gambar) merangkap jurukamera utama serta penjaga kebajikan kami sume.. tgk siap bawakkan bekal utk makan dlm keta.. kan jimat belanja.. hehe.. owh.. x lupe puan lini yg menaja penginapan kami di umahnye berdekatan tasik jitra selama 2 hari 2 malam..

sebelum meneruskan karangan bergambar ini dgn lebih lanjut, terlebih dahulu sy ingin mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih yg x terhingga kepada en suami tersayang kerana telah memberikan kebenaran (juga kerana bersetuju menjadi penaja utama) kepada sy utk merayap2 selama 5 hari 4 malam ke utara ini.. bertemankan rakan2 gstt yg diamanahkan utk mejaga sy dengan baik sepanjang di perantauan.. cewahhh.. motif utama nak g kenduri kak ila.. tp disebabkan cuti skola dah bermula, cikgu2 KONTRAK ini terpaksa mengambil masa utk bercuti lebih lama.. =)

seawal pagi jumaat itu, kami dah keluar ke padang besar.. singgah sebentar di tepi jalan.. kat ladang tebu pon jadik.. huhu.. disebabkan x byk kenderaan lalu lalang, maka jalan itu kami yg punya..
kalo gaban ade mesti die soh aku dok diam2 dalam keta.. haha.. ketegaq bini org ni..

pastu smp kat padang besar sebok somping2.. tetibe eh.. br prasan aku jalan sonsorang rupenye.. mane yg lain.. hehe.. aku x tgk sape2 dh ms merayap tu.. sbb tu aku xde gambar ms somping2 tu.. setelah beberapa jam merayau2 sorg diri (sambil masuk sume kedai & try sume baju2 yg aku berkenan & main pakai beli je sume baju yg aku nak beli & setelah membayar baju yg ke 8 aku beli, baru aku perasan dlm wallet tggl rm6 saje.. hoho..) x psl2 dgn serta merta baru kaki aku jd penat.. haihhh.. duit dah abes pulak.. ade lg 1 baju kaler putih x dpt nak beli.. kaki dah penat, wallet dah nipis, baru aku g cr rakan2.. =)

pastu ms nak pegi keta jmp plak tmpt org jual orkid.. murah2 gile la aku rase.. kalo dyana ade ikut skali mau 1 kedai ni die beli.. seb baik aku bukan pecinta bunga.. kalo x, kopak lagi la gaban.. hehe..
yg atas tu 3 pokok rm10.. murah la sgt.. yg bwah tu plak 2 pokok rm 50.. ade byk lg gambar orkid.. tp aku malas upload..

jam 3 petang.. (sudah puas merayap2.. deorang ni pon dah bape kali dah anta barang kat keta..) baru la sedar diri utk pulang.. tgk tgn aku.. xde la byk pon..
muke puas ati.. huhu.. tapi aku x beli baju pape pon utk gaban.. camne la aku bleh lupe kat tukang sponsor utama tu.. hehe..

No comments:

Post a Comment