Friday, December 17, 2010

Selangkah ke Utara ~ Part 2

pd hari pertama khamis memulakan perjalanan seawal 9 pagi dr tg karang ke jitra.. smp lbeh kurang kul 3.00 trus mencari makanan di Nasi Ayam Periuk Besar.. check in di umah lini.. ptg lps asar tu amik zahrin plak di Sahab Perdana.. jumaat menghabiskan masa di padang besar dr pg smp ptg.. balik padang besar singgah umah pak peh & mak teh dora kat telok cengai kuala kedah.. smp umah lini semula dah maghrib.. lepas isyak gerak khas g umah kak ila nk tgk die nikah.. majlis tamat, makan2 & bergambar trus balik.. berehat & tdo utk program esoknye pula.. sabtu majlis kenduri kawen kak ila dr pg smp lbeh kurang kul 2.. ms ni dah check out siap2 dr umah lini.. pastu anta zahrin balik matrix kat pendang.. singgah makan2 sup utara sedap.. sambil2 ema singgah beli telur puyuh & dora singgah beli tembikai.. pastu check in pula di umah pak teh & mak teh di telok cengai.. smp pon dah maghrib.. mlm tu lps makan sume merajin2 kan diri membuat sandwich utk bekalan dlm feri sok.. aiseh.. kite x amik gambar main masak2 lak kan..

ahad tu seawal 7.30 lbeh pg mak teh anta kami ke jeti kuala kedah.. see.. wajah hepi mak buyung yg dah dapat tiket feri ni..seb baik dapat feri kul 8 pg.. dok dalam feri yg sejuk beku tahap gaban selama 1 jam setengah.. serius sejuk sbb aku smp tahap kena melawat toliet dalam feri tu.. tp.. owh.. x selera ok.. x jadi nak buat pape yg patut.. aku duduk balik sambil selimut pakai telekung.. huhu..

smp langkawi kami sewa keta wira putih dgn sewa rm90 dr pg smp ptg.. mahal gak eh.. tp tu yg termurah.. ok la sbb nak somping punye pasal.. senang nk bawak barang.. 1st destinasi kami ke padang matsirat.. aku xde beli ape pon kat sini.. beli minyak gamat jek.. tu pon atok kirim..
ms baru stat sesi mensurvey barang2, tibe2 aku rase cam nak pitam.. alamak.. dah agak spoil sebenarnye.. tapi aku bertahan gak.. asal masuk satu2 kedai ade kerusi jek trus aku duduk.. seb baik deorang pilih barang kat satu2 kedai tu agak lama.. so dapat la aku do rehat lame sket.. dah lame2 & lps minum air sejuk baru rase ok sket.. kembali bersemangat utk somping.. =) pastu sesi amik2 gambar la cam biase..
dalam gambar ni dah nampak sket aku gemok tang perut tu.. faktor baju pon memainkan peranan penting gak.. huhu..

pastu singgah di pantai nan indah.. seb baik la en gaban dah pesan awal2 xleh itu xleh ini.. jd.. sebagai isteri solehah maka aku pon menurut perintah..
xde naik bot.. xde mandi manda.. xde naik banana bot.. xde lompat2.. hoho.. baik okeh bini gaban ni.. amik gambar jek.. tp aku jalan gak sampai kat air smp dpt pegang air pantai pakai tgn.. mcm tu pon jadik supaya ali x kempunan.. cewaahhh.. ape kaitan..

x lama lepak kat pantai.. oleh kerana masing2 kelaparan trus gerak ke pekan kuah utk somping2 dan sekali mencari makan.. w/pon nasik goreng agak pelik tp kami tetap makan dgn senyap sbb kelaparan.. maklumlah dr pg makan sandwich saje.. pastu masuk 1 kedai jek pon.. kedai hj ismail group tu.. ntah bape jam aku pilih sudu pon aku x tau.. hasilnya dpt beli tea set (1 set), sudu (7 dozen), senduk 6 batang & coklat beberapa jenis.. sume bukan aku punye.. banyaknye mama kirim laa.. kali aku baik.. =) tapi abis rm rat2 jugak.. huhu.. magrib tu smp d umah mak teh semula..

esoknye isnin seawal jam 9 pagi kami bertolak pulang.. sbb hati & jiwa ema dah ade kat kl.. hehe.. thanx korang kerana sudi menjadi peneman merangkap bodyguard aku kat sane.. sekian saje utk entry jalan2 tanpa en suami.. ;p

** menghitung hari w/pon en suami x tau lagi bile blh balik..