Tuesday, August 28, 2012

1 Syawal..

hari raya tahun ni aku x beria sangat macam tahun2 sebelum ni.. baju basuh last minit.. kuih beli cukup2.. tu pon dah dekat 3 hr lg nk raya baru perasan kueh xde lg.. huhu.. sebelum2 ni, belum masuk lg 1 ramadhan org stat jual2 kueh raya siap bg sample lg.. lantas aku plak trus order2 tanpa pikir panjang.. hasilnye dah nak raya sekali banyak giler rupenye kueh yg aku order.. sebab ape aku nampak x semangat langsung? serius kalo blh aku rase x yah la raye.. sedih je.. pertama sebabnye adalah aku dah tau en suami x boleh balik raya.. sbb kedua plak aku telah dibekalkan plak dengan esaimen yang belambak gilak sampai nak muntah2 buat yg sampai abis raya pon x siap2 lagi esaimen aku.. nak sangat sambung blaja.. amikkkk.. ketiga nnt aku sedih sbb wpon gaban x balik raya tp mesti aku kene g umah mak mertua.. mesti org sebok tanya.. aku siap dah plan nak nangis kat mana kalau tetiba nak hujan.. haha.. yg keempat, baju raya gaban dah siap tp tuannya x blk.. sambung sedih bile tgk baju melayu tergantung tu.. poyo minah.. pendek kate x semangat bile raye tanpa en suami.. kan ain kan.. seb baik ade ain.. tp akhirnya pada malam raya gaban telah membenarkan dirinya diculik oleh bini sendiri.. kul 1 pg baru die boleh kuar.. kul 2.30 pagi baru sampai kg.. walaupon cuma beberapa jam, janji pagi raya yang orang tengah takbir2 nak semayang raya tu, beliau ada di kg halaman.. owh.. perasaannye x tergambar.. rase macam best macam esaimen dah siap semuanya.. haha.. boleh macam tu? over minah ni..





No comments:

Post a Comment