Wednesday, December 23, 2009

Lagi2 Inteview..

lokasi Bank Muamalat Masjid Jamek.. position ALONG jgk.. awat bank2 je yg panggil aku intebiu.. patut dulu mase study amik banking.. baru la sesuai.. sampai awal breakfast dulu ngan mereka ini.. bekas anak2 Mr K7.. hehe..

kami la yg slalu buat onar smp Mr K7 pening.. sori bos..
kalau la dapat se'opis' ngan korang lg..
pasti bank itu lingkup.. haha..


makanan aku mesti la yg paling banyak..


abis makan, kul 8.45 pagi aku dah naik gi HR utk sesi inteview.. 14 orang calon.. aku yg ke 8 (tp kul 12.45 tghari baru dpt masuk).. smp dh rase bosan xde hati laa nak intebiu sbb tggu lama sgt.. sekali intebiu x smp 5 minit pon.. aduyai.. penat tggu ok..

aa.. sebelum intebiu, banyak lak borang kene isi.. borang maklumat diri, jawab soalan2 objektif & soalan essei (sekurang2nya 150 patah perkataan).. rase mcm amik peksa PMR balik.. huhu.. yg menarik, soalan objektif adalah islamic.. antaranya :
  1. tuliskan maksud mengucap 2 kalimah syahadah dalam bahasa melayu..
  2. rukun iman mengikut turutan..(yg ni aku bleh konpius lak no. 3 & 4 percaya pada kitab dulu ke rasul dulu)
  3. berapa jumlah rakaat solat wajib sehari..
  4. apakah surah pertama mengikut turutan dalam Al-quran..
  5. apakah surah terakhir..
  6. bacaan Iqra' terdapat dalam surah ape..
  7. waktu2 solat wajib mengikut turutan..
yg lain2 dah x ingat.. seb baik die x suro tulis surah2 panjang ke.. pasal tajwid2 ke.. insaf.. rase sikitnye ilmu di dada..

* sudah mabuk g intebiu..

1 comment:

  1. siap guna talian hayat aku lg yer utk soklan no 2 tu.. hahaha..

    ReplyDelete