Monday, November 29, 2010

Wiken yg Padat..

al-kesah hari sabtu..

1. zati nikah kat nilai.. (ni hosmet mase keja cimb.. tp last menet x dapat g atas sebab2 yg x dpt dielakkan.. sori zati.. rase sgt bersalah).. jd pg tu lps buat sarapan, basuh2 baju, kemas2 umah pape yg patut pastu trus masak tghari..

2. dayah taib nikah.. disebabkan x jd g nilai, dgn last menet plan maka aku, dyana & azie menyempatkan diri ke majlis nikah dayah di surau depan umahnye di sawah sempadan.. lbeh kurang kul 2.40 kami smp.. tapi kami pegi x lame.. ms smp pengantin dah ready pon.. tok kadi saje dtg lambat sbb die kate slalu tok kadi yg tggu pengantin.. huhu.. aci la kirenye kali ni pengantin yg kena tggu tok kadi.. alhamdulillah dengan sekali lafaz dayah selamat menjadi bini org.. touching plak aku bile pengantin lelaki nangis mase bace taklik.. siap ade yg redakan lagi.. bak kate dyana banyak buat salah sbb tu die nangis.. dia dah insap kot.. haha.. pandai la ko dyana.. abis la aku kalo dayah bace blog aku.. lepas majlis, singgah makan pahtu kami trus balik..

3. jadi drebar g kenduri.. balik dr umah dayah, solat asar pastu cam biase la jd drebar mama ngan abah bile ade kenduri jauh2 ari sabtu ahad.. bergerak dr lepas asar smp la ke magrib.. pastu sambung lagi pas magrib pegi lg 1 kenduri kat kg.. perut aku senak wpon x makan kat sume kenduri.. makan campur2 kot..

4. pas isyak trus g umah mak mertua utk berjumpa en suami tercenta.. gaban pon baru smp kg ms aku smp.. sengkatnye la mase jmp en suami..

al-kesah hari ahad pula..

1. majlis berkhatan.. pg tu seawal kul 8.30 pagi anak2 buah aku si munir ngan amir dikhatankan oleh doktor yg dtg ke umah.. macam2 kesah budak2 nak berkhatan rupenye.. haha..
2. celebrate besday sara.. ni anak buah aku jgk.. yg becok dan banyak cakap.. geram acik, sara ooiii..
3. pegi kenduri pojie (yg kat belah umah pompuan.. tp lupe nak amik gambar.. dtg pon dah lambat kul 3.30 baru smp..)

4. aku jadik tripod.. nampak.. mcm gambar kat bawah ni aku kena jd tripod pegang flash & mengikut arahan en gaban.. huhu.. ini kerana anak buah lagi sorang ni (saleha) baru lps konvo hr sabtu.. mau amik gambar outdoor di sawah padi pula.. sbb ms hari konvo die sesi ptg.. ujan lak tu.. sian x sempat amik gambar banyak2..
walaupon penat tp aku suke sbb ms aku x terbuang begitu saje.. huhu.. nampak sgt aku dah boring cuti.. hmm.. tp wiken yg pendek jmp en gaban.. mggu dpn kite x dapat jmp lg.. jaga diri baik2 ye en gaban..

** balik dr kedah nak cr keja laa..

2 comments:

  1. haha aku jd takut plak tgk budak tu kene khatan :p

    ReplyDelete
  2. aku suke bc hr sabtu no 2...hahaha...mmg insap sgguhlah kot yer..muahahahaa....

    ReplyDelete