Friday, February 3, 2012

Kelas Pergerakan Asas 2.2.2012 (Pagi)



aktiviti permainan : berlari merentasi halangan
alatan : bola
kemahiran : membaling, melontar
cara permainan : terdapat 3 kumpulan. 2 kumpulan berbaris di kiri dan kanan gelanggang (setiap seorang memegang 1 biji bola). 1 kumpulan lagi beratur memanjang  di tengah untuk berlari ke hujung garisan. ia akan kelihatan  seperti I _ I. 2 kumpulan di kiri kanan perlu membaling bola ke arah rakan yg sedang berlari. rakan yg terkena bola dikira mati. (permainan seakan2 bola beracun)






alatan : bola, kon, kayu pemukul
kemahiran : memukul
cara permainan : cara dan peraturan permainan hampir sama seperti permainan roundes. 2 kumpulan  terlibat. seorang pemukul akan memukul bola di atas kon. selepas pukul lari 1 pusingan melalui kon2 yg telah ditetapkan. dalam masa yg sama pihak lawan perlu mengambil bola yg dipukul tadi, dan letak/setuhkan bola di kon asal tmpt bola dipukul.



alat yang di ubahsuai dan boleh digunakan untuk bermain badminton, ping pong dan bola tampar. kami belajar utk menjadi cikgu yg kreatif. untukmu kanak-kanak..




aktiviti permainan : pemainan bola tampar di ubah suai iaitu perlu menampar bola menggunakan tangan besar.


aktiviti permainan : ping pong. memukul bola ping pong menggunakan tangan besar dan menjadikan lantai sebagai meja.
























alatan juga boleh digunakan untuk amik gambar sambil posing2.. huhu.. batch DPLI ~ PJ.. tp x sume ada termasuk puan tanah..

No comments:

Post a Comment